Wednesday, December 3, 2014

Welcome December!!



Pejam celik, pejam celik, dah masuk hujung tahun. Cepat sungguh masa berlalu. Azam tahun 2014 masih banyak lagi dalam pending list. Nampaknya saya perlu bawa ke tahun 2015.

Namun, azam saya untuk jadi WAHM pada tahun 2015 Insya Allah akan terlaksana jua. Jika diizinkan Allah, awal Januari nanti saya akan menghantar surat perletakan jawatan. Dapatlah berehat sebulan di rumah sebelum kahadiran si kecil. Wah, semangat Mama bila teringat si kesil yang akan menemani Mama di rumah nanti.

Saya tahu bukan mudah menjadi WAHM. Tanggungjawab menjadi berganda. Namun saya harap saya kuat menghadapi dugaan dan penyakit M lari jauh-jauh dari saya.

Sebagai persediaaN menjadi WAHM, saya perlu menyediakan ruang kecil sebagai pejabat saya. Disebabkan di rumah tiada meja yang sesuai, saya sudah menempah meja kecil untuk diletakkan di rung pejabat kecil saya. Insya Allah, sedikit demi sedikit akan saya usahakan untuk menjadikan ruang kerja saya lebih selesa.

Selain itu, saya kini sibuk menguruskan projek untuk tahun depan. Semuanya sebagai langkah persediaan untuk menjadi WAHM. Syukurlah suami sentiasa menyokong. Jika diizinkan Allah, saya akan menjual produk baru. Sekarang sedang sibuk menguruskan stok. Saya masih lagi menjual perfume, tetapi saya hanya menambah produk. Mentor, Dr Azizan sering tekankan kita perlu fokus pada satu perniagaan sahaja. Namun, saya terpaksa derhaka dan melakukan pelbagai kerja bagi menampung perbelanjaan.

Sekian sahaja coretan saya untuk kali ini.


Assalamulaikum.

Nur Azwa Norazmi
017-7957125

No comments:

Post a Comment