Sunday, January 29, 2017

MERELAKAN SUAMI BERPOLIGAMI

Merelakan suami berpoligami? 

Ko gila ke wawa?

Sebenarnya itu perumpamaan je. Apa yang aku rasa sekarang. 
Itu shahalah perumpamaan yang dapat menggambarkan perasaan aku sekarang ni.
Ada perkara yang aku tak dapat nk ikhlaskan hati ini untuk terima.
Sesuatu yang tak dapat aku terima padahal aku yang relakan ia berlaku.
Aku berharap Allah akan beri aku kekuatan untuk ikhlaskan hati ini menerima apa yang berlaku.
Aku yakin dan percaya setiap perkara yang terjadi itu ada hikmahnya.
Allah maha mengetahui
Siapalah kita untuk mempertikaikan takdirnya,kan?
Kita hanya merancang, tapi Allah akan beri pada waktu yang tepat.
Perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan. 
Aku yakin akan ada manisnya nanti.
Macam tajuk lagu tu,
"Pahit akan manis jua akhirnya"

Sekian,

Assalamualaikum. 😊

No comments:

Post a Comment